HOME 1ST BLOG DASHBOARD ABOUT ME

Seksanya azab api neraka

"Panassssss Allah , panaasssss !"          
"Aku mahu keluar dari lubang kecil ini , sempit ya Allah ! tolongggggg !"          
"Arghhhhhhhhh pedihnya ya Allah . kulit aku bagai disiat-siat , kepala aku dipenggal kemudian cantum semula kemudian dipenggal lagi kemudian cantum semula . tolong ya Allah !"          
"Otak aku mendidih menggelegak ya Allah , panassssss ! aku mahu keluar !"   
"Allah , beri aku 1 saat utk kembali ke dunia , aku mahu ucapkan 'astghfirullah'!" 

Mungkinkah keluhan-keluhan ini yg akan kita ungkapkan kelak ? Atau keluhan yg lebih berat ? Bersediakah ? Bersediakah ? BERSEDIAKAH ? 

Hanya 1 saat kita perlukan untuk kembali ke dunia semata-mata mahu menyebut ungkapan itu , Mahu solat , mahu tutup aurat , mahu beribadah siang malam . Mahu semahu-mahunya . 

Bayangkan & kaki dikenakan selipar besi , badan disaluti pakaian besi , dimasukkan kita kedalam api itu . Panassssssss tak terhingga. Dari kaki ke otak hingga ke luar badan rasa panas mendidih menggelegaknya . 

Adakah kita fikir kita mampu utk mendapatkan 1 saat itu bilamana roh dan jasad kita sudah terpisah ? : ' (Roh disoal , ditanya mengapa jalan ini yang kita pilih .          

Jasad terbakar rentung kepanasan :'(Siapa yg akan datang menolong ? Jin syaitan yg kita bela ? Manusia yg kita cinta ? Tiada siapa yg mampu , Tiada siapa yg dengar :'(  
      

Hanya kita dan Allah untuk perhitungan itu . 
Hijrahlah selagi 1 saat itu masih bersama kita .


No comments: